Skip links

Roccat – Kone EMP – review

HET VERDICT

De Roccat Kone EMP is een revolutionaire gaming muis. Deze gaming muis is gemaakt voor de algemene gamer. Zij die liever één muis gebruiken voor al hun spelletjes, beter dan één muis per spel. Daarnaast is de Kone EMP aanpasbaar, heeft die genoeg knoppen, een in-game DPI shift en aanpasbare profielen. Alles wat je nodig hebt voor FPS en RGB games te kunnen spelen op hoog niveau.

Roccat gaming muis

Voordelen

• Kwalitatief materiaal
  • Goede grip
  • RGB belichting
  • Innovatieve scroll
  • Gewichtjes

Nadelen

• Voelt fragiel aan
  • Kabel niet flexibel
  •  –
  •  –
  •  –

Roccat – Kone EMP

Roccat bestaat nog niet zo lang maar is ondertussen wel een erkend gaming merk. Dit komt voornamelijk door hun invloed op het competitieve platform en het succes van Team Roccat. De Roccat Kone is één van hun bekendste en beste modellen. De Kone is beschikbaar in verschillende varianten. Zo heb je de Kone XTD, EMP en de Pure series, op zich weinig verschil behalve de toegevoegde kleuren LEDs. De muis oogt wat simpel, knap en elegant. Belangrijk om te weten dat de muis zeer goed in de hand voelt en niet te zwaar is. Hierdoor is de game muis zeer beweeglijk en ideaal voor FPS games.

Design

Tegenover de oudere edities heeft deze vernieuwde Kone EMP een verbeterde scroll. Om de muis te voorzien van een aanpasbare en elegante scroll maken ze nu gebruik van een ander materiaal. Deze voelt zachter aan maar heeft ondertusen meer grip. Geen goedkoop plastiek meer dus. Na langdurig testen werd aangetoond dat deze scroll langer blijft werken dan eenders welke scroll op de markt. Daarbij kan de muis in alle 4 richtingen bewegen. Makkelijk links en rechts scrollen. Maar dus ook 2 extra instelbare knoppen.

Ergonomie

Het eerste dat ons opviel zijn de afmetingen van de muis. Deze zijn aan de hoge kant, en dus ook ideaal voor gamers met grote handen. Het is in ieder geval een aanpassing. Aan de linkerkant vinden we twee extra knoppen. De kwaliteit van het materiaal en het ontwerp zorgen voor een makkelijke klik. De contourlijnen van de muis volgen de vorm van je hand in een rustende positie. Ideaal voor langdurig gamen. De inkeping voor de duim zorgt ervoor dat deze ook altijd comfortabel is.

roccat game muis emp
roccat kone emp muis

Verschuifbaar ontwerp

Onder de scroll vinden we nog twee knoppen terug. Een plus- en minteken. Deze dienen om het DPI in-game aan te passen. Het matte rubber rond de hele basis van de muis  voelt kwalitatief aan. Zorgt voor goede langdurige en comfortabele grip. Ook zeer interessant is dat de bovenkant van de Roccat Kone losgemaakt kan worden. Ideaal om te kuisen. Gamers letten hier vaak niet genoeg op, maar een vuile muis zorgt voor tragere kliks. Zweet, huid, stof en vuiltjes zitten allemaal in de weg van de perfecte klik. Het losgekoppelde onderdeel is ook de plaats waar je extra gewichtjes kan steken. Om het gewicht aan te passen zijn 5 kleine gewichtjes voorzien. Zo pas je niet alleen het gewicht aan maar ook het zwaartepunt.

Optische Sensor

Voor deze gaming muis heeft Roccat gebruikt gemaakt van hun eigen gepatenteerde optische sensor, de ‘Roccat Owl-Eye optical sensor’. Deze sensor is speciaal voor gaming geoptimaliseerd en heeft een max DPI van 12 000. Meer dan genoeg voor zelfs de professioneelste der gamers.

Wat maakt de Kone EMP uniek

Speciale optische gaming sensor
Speciale ‘Cortex-MO 50 MHz processor voor een hoge polling ratio
Distance control, zelf al hef je de muis lichtjes op blijft de precisie optimaal
4D Titan Wheel – een goed ontworpen scroll dat in alle directies kan tilten.
LED RGB belichting zorgt voor een mooie behuizing.

Roccat online kopen
Roccat Kone EM ergonomische gaming muis

Roccat Kone EMP

Wat zegt Roccat zelf

“The Kone EMP is the successor to the Kone XTD – the high-powered weapon in your arsenal that’s built on strong foundations. It’s the mouse you can rely on every time and for every game. It takes the basics to perfection, doing everything you’d expect a gaming mouse to do – in an expert way. Engineered using only the highest quality components, its robustness matches its fully-fledged feature set. Boasting leading Owl-Eye optics, vivid illumination, a reduced weight of 116g, superior ergonomics for mid- to large-handed gamers and expanded button functionality, there can be no other. The Kone EMP is truly domination, empowered.”

roccat leadr

Roccat Leadr

Tot zover de review van de Roccat Kone EMP – Lees ook: