Skip links

ASUS – ROG Spatha – Review

HET VERDICT

De Logitech G502 is een ongelooflijk goede gaming muis. Het ontwerp bevorderd de speelstijl door goed in de hand te passen. Door de extra knoppen kan deze muis gebruikt worden voor verschillende type games. Onze voorkeur gaat naar FPS. Lees verder om meer te weten te komen over het design en de hardware.

asus rog gaming muis

Voordelen

• 12 knoppen
  • Linkshandigen
  • Aanpasbaar ontwerp
  • Extra Features
  • Comfortabele grip

Nadelen

• Zeer duur
  • Redelijk zwaar
  • Redelijk groot

Asus – ROG Spatha

ROG Spatha

Asus, bekend van hun gamma laptops en computer componenten heeft zich alsnog op de gaming industrie gegooid. De Spatha is een verwijzing naar het oude Sparta, het bekende Griekse oorlogsvolk. De Spatha klinkt al agressief, maar het ontwerp doet de naam alle eer aan.

Deze Asus gaming muis is hun ‘Top of the Line’ game muis. Ben je op zoek naar een gaming muis die alles moet hebben en daarnaast ook sterk oogt, dan ben je met deze muis goed vertrokken. Het flagship model van Asus heeft alle mogelijke features van een professionele gaming muis…. Misschien zelfs iets teveel? De Spartha beland in het ROG Gamma van Asus en kan gecombineerd worden met andere Asus elementen zoals hun keyboard.

Asus rog spatha gaming muis
asus rog spatha - side 2

Design

Alvorens we de details bekijken is het belangrijk om te begrijpen dat de ROG Spatha meer is dan een gewone gaming muis. Deze muis is echt een All-in-one gaming ervaring, gemaakt met het beste materiaal voor de beste speelervaringen. Net zoals de sixtijnse kapel is het een pracht van een werk – maar hoe gecompliceerder het ontwerp hoe moeilijker te gebruiken. De muis is wel degelijk voor echte gamers. Koop je voor het eerst een game muis, blijf dan weg van de ROG Spatha. Ook de prijs maakt dit duidelijk.

Optie Draadloos

Toch gaan we met alle plezier verder voor de echte gamers, want deze muis is een prachtige creatie.  Langs één kant heeft de muis heel wat programmeerbare knoppen, maar deze zijn zo goed geïntegreerd in het ontwerp dat ze amper in de weg zitten. Ook het bijhorende oplaadstation is zeer mooi ontworpen. Stel je niet teveel plotse vragen, de muis kan inderdaad draadloos gebruikt worden.

Optische Gaming Sensor

Zeer belangrijk, de muis verliest geen precisie of specs wanneer je hem draadloos gebruikt. Naast de draadloze functie is de muis uitgerust met RGB belichting en 12 aanpasbare knoppen. Deze kunnen via de Asus Armoury Software volledig aangepast worden. Zo stel je simpele macro’s in om moeilijke combinaties plots makkelijk te maken.  Verder beschik je over een optische sensor die tot 8200 DPI gaat. Op zich niet de hoogste van de markt maar niet absoluut nodig voor professionele gamers.

draadloze gaming muis
asus rog spatha - prod 4
Return to top of page